Drenge Akademiet i tal

Det nye skoleår er allerede rullende. Jeg inspireres af al den energi, jeg har mødt – og som altid er forbundet med de mange pædagogiske visioner, som spirer og igangsættes rundt omkring på skolerne i opstartsugerne efter sommerferien. Dette giver anledning til et tankespring: Min rolle som faglig leder på Drengeakademiet 2013 3 uger sommecamp uge 27, 28 og 29 100 drenge i alderen 14-15 år fra hele Danmark 5 lærere 5 assistenter 5 holdleder Fokus på grundlæggende færdigheder i: Dansk – Læsning og skrivning Matematik – Tal og algebra Fokus på fysisk aktivitet Træning af personlige karaktertræk Akademiets strukturer og læringshensigter bar præg af mange elementer, men noget som gennemsyrede styringen af alle læreprocesser var synlig læring. Drengene blev testet, før, under og efter og der blev udregnet effektstørrelser med reference til John Hatties Visible learning, som angiver middel effektstørrelsen tilsvarende et års skolearbejde til 0,40. Og tallene talte deres helt eget tydelige sprog: Et ryk på 2 år i stavning og 3 år i læsning og matematik. Godt gået drenge! Fremtiden tegner lysere for jer:-) Forskningen er med til at fortælle os, hvad der virker – og indtrykkene og tallene fra Drengeakademiet 2013 fortæller os, at forskningsresultater KAN omsættes til praksis og bane vejen for et sikkert læringsudbytte. Se nyhedsindslag fra TV 2 her Smil Lene Heckmann

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar